Halvvättern 2011

Forum för Lygnens Venners deltagande på Vätternrundan. Om anmälan, startgrupper, resa, boende, träning och subgrupper etc.
Post Reply
cappet

Halvvättern 2011

Post by cappet »

Tjoo tänkte kolla hur många av oss som skall åka runt halva vägen och om vi isåfall skall köra gemensamt skulle vara kul.

mats
cappet

Re: Halvvättern 2011

Post by cappet »

lyfter frågan igen är det inga som skall dra runt halva sjön???
tänkte mest att vi isåfall kanske skulle anmäla oss samtidigt kan vara kul om vi är ett gäng gulingar som cyklar ihop.
själv har jag tänkt en tid runt 4:30-4:45 runt vi får se .

Mats
Bibendum70
Posts: 196
Joined: 2010-06-02 11:42
Fornamn: Peder
Efternamn: Blohm Hobik

Re: Halvvättern 2011

Post by Bibendum70 »

Hej Mats!

Jag kan tänka mig att hänga på, men vet inte om jag vill sätta någon tid ännu.

Vi hörs.
//Peder 8-)
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Halvvättern 2011

Post by Claes-Göran Andersson »

Jag kommer att cykla med min dotter som det var tänkt i år. Eftersom hon blev sjuk blev det ett race med Mats G. och gänget runt 4.30. Nästa år blir det ett lugnt race.

Vi kommer att anmäla oss inom kort.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
cappet

Re: Halvvättern 2011

Post by cappet »

tänkte vällan om vi ska anmäla oss i grupp typ så alla iaf startar samtidigt
Timo Springfeldt
Posts: 150
Joined: 2007-04-20 21:53
Location: Timo Savolainen

Re: Halvvättern 2011

Post by Timo Springfeldt »

Hej
Tänkte vara med på en halvvättern, är med på 4.30-45.
Timo Springfeldt
User avatar
Mats Gustafsson
Posts: 766
Joined: 2006-01-26 18:53
Fornamn: Mats
Efternamn: Gustafsson
Location: Göteborg

Re: Halvvättern 2011

Post by Mats Gustafsson »

Hej,
Vi kanske blir 3-5 personer från Kungsbacka oxå men det blir lite lugnare tempo för oss i år!
Första personen som anmäler sig får ett anmälningsnummer som vi alla skall använda om vi vill starta med samma tid.
Vi har även några vänner från Gotland som kanske vill åka med oss i år oxå men jag kontaktar dom och informerar Kungsbacka gänget.

Instruktionerna på vätterns hemsida
Byta anmälningsnummer
Varje anmälan får ett specifikt anmälningsnummer. Personer på samma anmälningsnummer med samma alternativ får samma beräknade starttid (gäller endast anmälan innan 1 Mars).
(ange även samma starttids intervall). Då hamnar ni tillsammans. Aktuell beräknad starttid hittar du på första sidan, Hem på menyn. Om du vill lägga till någon på ett tidigare anmälningsnummer anger du anmälningsnumret i rutan och trycker på BYT ANM. NR. Anmälningsnumret ska nu synas i blått på skärmen.


OBS!
Anmälningsnumret får vi maila eller SMS:a till varandra, vi skall inte lägga ut anmälningsnumret på nätet.
Det är bara att köra igång, vem vill bli först ut att anmäla sig? Startiderna ligger nu på 08.44

/ Mats Gustafsson mobil 0708-144492
Mats Gustafsson
070-549 52 28
[email protected]
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Halvvättern 2011

Post by Claes-Göran Andersson »

Hej

Verkar som vi är först att anmäla oss!

Halvvättern 2011

Anmälningsnr/Registration no: 524676 Detta nummer skall ni använda om ni vill hamna i samma startgrupp!!

Anmälda personer
Claes-Göran Andersson 1952-08-23
Johanna Tolf 1977-05-30
Marcus Åkerberg 1979-05-23

//CG

PS Passar på att önska alla kända och okända Lygnare en God Jul och Gott Nytt år!!! DS
"He is able who thinks he is able!"
Timo Springfeldt
Posts: 150
Joined: 2007-04-20 21:53
Location: Timo Savolainen

Re: Halvvättern 2011

Post by Timo Springfeldt »

Hej alla glada !!

Har anmält mej till halvvättern startgrupp 524676, skönt med ett mål. Hade tänkt mej att cykla "hyfsat" snabbt, vad det nu innebär :roll: .
Eventuellt intresserade att cykla med det upplägget kan väl skriva en rad.
Ha ett GOTT NYTT CYKELÅR så syns vi.

Timo Springfeldt
cappet

Re: Halvvättern 2011

Post by cappet »

så då vart man anmäld. väl mött under vårens träning
Timo Springfeldt
Posts: 150
Joined: 2007-04-20 21:53
Location: Timo Savolainen

Re: Halvvättern 2011

Post by Timo Springfeldt »

Hej alla glada !!
Då är det inte långt kvar till halvvättern, har inte tränat med Lygnen alls under våren. Har haft fullt upp med flytt, småbarn.
Har dock tränat när tid har funnits, får se hur långt det räcker..... #-o
Vi blir inte så många som kör halvvättern eller ??
Skriv en blänkare ni som ska åka, bara skoj att veta.

Ha de` // Timo
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Halvvättern 2011

Post by Claes-Göran Andersson »

Timo

Vi åker upp kommer att åka med dottern så det blir lugnt.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
Timo Springfeldt
Posts: 150
Joined: 2007-04-20 21:53
Location: Timo Savolainen

Re: Halvvättern 2011

Post by Timo Springfeldt »

Då vart halvvättern avklarad. Stod på startlinjen Jag och en Lygnare till, Mats. Mats ville åka i ca 30 i snitt och jag hade tänkt komma under 4,30, alltså ca 33,5 i snitt. Vädret var 15C+, solen tittade fram. Vi fick motvind från start, alltså jobbigt från första stund. Min puls gick upp till 168 på 5 min. (max 192 ) Mats släppte efter en stund och körde sitt tempo. Jag fick köra mitt eget tempo, svårt att komma över 31 i snitt. Jag tänkte att det här går åt skogen, inga att hänga på, jag bara kör om. och kör om. Nåväl efter en lång backe efter första depån Borghamn kom en snabbgrupp på 6 cyklister som jag hängde på. Vi cyklade på i ett bra tempo och hjälptes åt i motvinden. När vi vände hemåt vid Boet och fick medvind blev det riktigt roligt, snittet kröp upp till 34, 5. Vi låg länge i 40-42 och rullade, då kom ett gäng och mosade i 50, vi var nu nere i 3 gubbar som hängde på.
Cyklade med i 50-52 i 1,5-2 mil, jäklar vad det gick undan. Började få lite krampkänning när jag ställde mej upp. Käkade GT tabletter så det dammade i käften, sölade ner mej med gel, drack energidryck. Blev något bättre. Nåväl, vi lugnade ner oss efter den vildsinta körningen och mosade på bra. Sen kom sista depån vid Skänninge, 2mil kvar, då kom KRAMPEN med stort K. Det bara låste sej fullständigt, var tvungen att släppa och stanna ca 2min, massera låren. Hoppade upp på hojen, men så fort jag tryckte på lite grann kom krampen, snittet kröp ner så sakteliga.
Åkte med ett gäng sista biten på ren vilja, var på gränsen till kramp hela tiden, saticken vad det gjorde ont i låren runt om.
När mållinjen väl korsades var det sååååå skönt att sluta trampa. Med stapplande ben kunde jag konstatera att jag klarade målet,
4,25 34 i snitt, så jäkla gott !!!!!

Ha de` Timo Springfeldt
User avatar
Mats Gustafsson
Posts: 766
Joined: 2006-01-26 18:53
Fornamn: Mats
Efternamn: Gustafsson
Location: Göteborg

Re: Halvvättern 2011

Post by Mats Gustafsson »

Stort Grattis Timo, nu är du klubbmästaren på Halvvättern i alla fall vad vi vet. Förra året landade vi på 4:30 med grym draghjälp av Göran Töyrä från CK Master.
/ Mats Gustafsson
Mats Gustafsson
070-549 52 28
[email protected]
Timo Springfeldt
Posts: 150
Joined: 2007-04-20 21:53
Location: Timo Savolainen

Re: Halvvättern 2013

Post by Timo Springfeldt »

Hej alla

Sitter nöjd och belåten i soffan efter helgens äventyr i Motala. Har haft halvvättern som ett mål i år och lyckades i mitt
tycke väldigt bra. Vi var 6 kompisar på startlinjen i strålande sol 16-17 C+, fick motvind ner och när vi vände tillbaka
så vred vinden till sida/mot :evil:
Vi stretade på så bra det gick, men till slut var det bara Jan och jag kvar.
Som tur var fick vi med 2 andra starka cyklister som hjälpte till och dra.
Man fick dra ett par minuter åt gången sen åt sidan och nästa gubbe fick ta över, mycket jobbigt i vinden.
Tänk om fick ihop ett bra Lygnen gäng som hade som mål att göra halvvättern under 4 timmar. Vore mumma det :-D
Nåväl, efter mycket slit landade Jan och jag på 4.15tim, 34 i snitt. 10 min bättre än för 2 år sen.

Ha dé Timo
Post Reply