Vätternrundan 2015 Sub-7.30

Forum för Lygnens Venners deltagande på Vätternrundan. Om anmälan, startgrupper, resa, boende, träning och subgrupper etc.
Post Reply
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Vätternrundan 2015 Sub-7.30

Post by Claes-Göran Andersson »

Hej

Har öppnat en tråd för 7.30 gruppen!

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
remnis
Posts: 160
Joined: 2009-09-10 17:20
Fornamn: Peter
Efternamn: Remneberg

Re: Vätternrundan 2015 Sub-7.30

Post by remnis »

Hej
Vi har nu skapat denna tråd för SUB 7.30 kommunikation. Detta är grymt bra. Nu kan vi hantera all kommunikation som berör SUB 7.30 på en och samma tråd. Uppmanar nu alla att vara aktiva på forumet. På det sättet ökar vi lagkänslan och klubben blir än mer levande.

// peter remneberg
User avatar
remnis
Posts: 160
Joined: 2009-09-10 17:20
Fornamn: Peter
Efternamn: Remneberg

Re: Vätternrundan 2015 Sub-7.30

Post by remnis »

Hold your horses.
Låt oss reda ut detta.
Först skall nämnas att det är kul att se att vi har medlemmar som tar egna initiativ.
I det här fallet förhåller det sig dock så att för SUB 7.30 finns redan ett för ändamålet skräddarsytt träningsupplägg definierat. Ett komplett paket med träningsaktiviteter från November i år fram till VR 2015. Paketet innehåller allt från långa spinningpass under vintermånaderna till träningsläger i vår. Och här kommer det fina i kråksången. Vi i Team SUB 7.30 är ju alla medlemmar i en cykelklubb som har allt det här på plats. Vi behöver inte och ska inte lägga tid på att anordna egna läger.
Jag har svårt att tro att någon kommer att uppleva en brist på träningsaktiviteter när vi går igenom hela upplägget på vårt planeringsmöte 26/10.

// peter remneberg
Ahlquist

Re: Vätternrundan 2015 Sub-7.30

Post by Ahlquist »

Har full förståelse för det Peter!
Nån som vet vart mitt inlägg från igår tog vägen?
User avatar
remnis
Posts: 160
Joined: 2009-09-10 17:20
Fornamn: Peter
Efternamn: Remneberg

Re: Vätternrundan 2015 Sub-7.30

Post by remnis »

Hej
Väderprognosen för Lördag säger sol och ca15 grader.
Inget att tveka på. Vi kör!!!!
140 km Stora Lygnaren med start vid Preem Slottsskogen 09.00. Se till att vara på plats i god tid.
Syftet med Lördagens pass är primärt att lära känna varandra och träna på klungkörning i ett inte alltför hårt tempo.
Anmäl er i kalendariumet.

// peter remneberg
User avatar
remnis
Posts: 160
Joined: 2009-09-10 17:20
Fornamn: Peter
Efternamn: Remneberg

Re: Vätternrundan 2015 Sub-7.30

Post by remnis »

Helt Galet!!
Sommarvärme med kortbrallor och kortärmat i Oktober.
Vi var tio från teamet som tog oss an de dryga 13 milen.
Peter
Kristian
Niklas
Johan G
Janne
Johan H
Lars
Magnus
Thomas
Alessandro
Magnus hade riktig otur idag med totalt maskinhaveri redan efter dryga milen. inget vi kunde fixa på plats, så det blev till att ringa på bärgning. Första 70 kilometrarna fick vi trimma en del på klungtekniken. Framför allt handlar det om att hålla ett jämt tempo genom kedjan, kommunicera vid växlingarna och hålla hjul. Här är det viktigt att vi alla ger feedback till varandra. Idag var vi bra på detta och resultatet lät inte vänta på sig. Plötsligt händer det! Efter dryga 80 km så sitter allt helt perfekt. Tajt, jämt och snabbt. Allt bara flyter på mil efter mil. Superskön känsla. Och precis som förra Lördagen så var humöret på topp. Kul hela tiden.

// peter remneberg
pewe
Posts: 285
Joined: 2009-11-03 22:58
Fornamn: Peter
Efternamn: Wenander

Re: Vätternrundan 2015 Sub-7.30

Post by pewe »

Påsken 2015 på Mallorca.

Underbar läsning.

Jag blir riktigt glad av att se att ni redan har börjat uppladdningen inför VR 2015.

Idag 6/10 kl 18,00 i klubblokalen information ang Mallorca kick off till Påsken 2015.

Peter
User avatar
JohanG
Posts: 106
Joined: 2014-04-09 22:06
Fornamn: Johan
Efternamn: Gustafsson

Re: Vätternrundan 2015 Sub-7.30

Post by JohanG »

Hej!

Några i gänget som satsar på påsklägret på Mallorca? Vilka dagar isf?

//Johan G
User avatar
remnis
Posts: 160
Joined: 2009-09-10 17:20
Fornamn: Peter
Efternamn: Remneberg

Re: Vätternrundan 2015 Sub-7.30

Post by remnis »

Hej
Som flera av redan noterat så kommer klubben att förlägga ett träningsläger på Mallorca i anslutning till påskhelgen 2015. Självklart skall vi i SUB 7,30 hänga med på detta. Min förhoppning är att så många som möjligt av er har möjlighet att vara med och träna tillsammans i varierande terräng i ett behagligt klimat. Därför har jag bjudit in Lars-Inge från researrangören Cykelresor till vårt möte den 26/10. Då får vi detaljerad information samt har möjlighet att ställa frågor.
Jag rekommenderar att vi kör 10 dagar med utresa den 29/3 och hemresa den 8/4. Vill någon stanna längre så går det naturligtvis bra.

Själv kommer jag hänga med 10 eller 14 dagar.

// Peter remneberg
User avatar
remnis
Posts: 160
Joined: 2009-09-10 17:20
Fornamn: Peter
Efternamn: Remneberg

Re: Vätternrundan 2015 Sub-7.30

Post by remnis »

Hej.

På Lördag kör vi den 107 km långa Töllsjö Rundan med start från Landvetter kl 10.00.
Vi samlas senast 9.45
Karta och samlingsplats hittar ni via kalendariumet där ni också anmäler er.
Syftet med Lördagens träningspass är samma som de tidigare, dvs distanspass i ett inte alltför hårt tempo där vi lär känna varandra och jobbar med klungtekniken.
SMHIs prognos pekar på hyggligt väder med växlande molnighet, 12-14 grader och måttliga vindar.

Vi ses på Lördag
// Peter Remneberg
pewe
Posts: 285
Joined: 2009-11-03 22:58
Fornamn: Peter
Efternamn: Wenander

Re: Vätternrundan 2015 Sub-7.30

Post by pewe »

Hej på er,
Passa på att beställa klubbkläder, webshopen stänger den 19/10.
Hälsar
Peter
KristianO

Re: Vätternrundan 2015 Sub-7.30

Post by KristianO »

Hoppas ni hade en skön och trevlig runda idag.
Hade inte möjlighet att ta mig ut till Landvetter så fick själv en solorunda ToR Varberg. Blåste friskt ner och fick nöja mig med 33 i snitt, putsade dock till det på hemvägen när vinden var mer gynsam och landade på 34.7 totalt.
Helt klart nöjd men va sjukt seg på slutet!
User avatar
remnis
Posts: 160
Joined: 2009-09-10 17:20
Fornamn: Peter
Efternamn: Remneberg

Re: Vätternrundan 2015 Sub-7.30

Post by remnis »

Hej
107 km Töllsjö Runda avklarad i härligt höstväder.
Från SUB 7.30 var vi idag endast fem gubbar. Lite klent med tanke på att vi är 37 stycken.
(Peter, Mikael, Håkan, AxeL, Fabio)
Med oss runt hade vi också Olof,Peder,Janne,Sebastian och Staffan.
Inledningsvis lite ryckig och ojämn körning. Något vi känner igen från tidigare pass. Adrenalin!
Efter ett antal mil när vi kört in oss kommer flytet och vi kör stundvis riktigt bra.
Ett bra pass som svarade upp till syftet som ju var att träna klungteknik i ett inte alltför hårt tempo med humöret på topp.
Hade kul hela tiden.

// peter
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Vätternrundan 2015 Sub-7.30

Post by Claes-Göran Andersson »

knuff
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
remnis
Posts: 160
Joined: 2009-09-10 17:20
Fornamn: Peter
Efternamn: Remneberg

Re: Vätternrundan 2015 Sub-7.30

Post by remnis »

Hej
Tre dagar kvar innan anmälningstiden till Vätternrundan går ut. Den 22a Oktober Stänger de fönstret.
Ni som ännu inte gjort klart er anmälan, se till att göra det omgående så att ni inte hamnar i tidsnöd om något strular. Vi har haft några exempel där det varit problem med inloggningsuppgifterna till "Mina Sidor".

// peter remneberg
Magnus Orrebrant

Re: Vätternrundan 2015 Sub-7.30

Post by Magnus Orrebrant »

Någon träning på lördag?
User avatar
Mikeryd
Posts: 638
Joined: 2012-05-21 19:18
Fornamn: Mikael
Efternamn: Rydström
Location: Sävedalen

Re: Vätternrundan 2015 Sub-7.30

Post by Mikeryd »

Jag tänkte eventuellt köra Harestadsrundan på lördag, men det beror på vädret som ser allt annat än bra ut just nu med regn och 16 sekundmeter i byarna, enligt SMHI.

Mikael R.
User avatar
remnis
Posts: 160
Joined: 2009-09-10 17:20
Fornamn: Peter
Efternamn: Remneberg

Re: Vätternrundan 2015 Sub-7.30

Post by remnis »

hej
Hade tänkt att vi skulle köra nu på Lördag och hoppades på bättre prognos. Dock ser det ut att bli riktigt busväder och jag har därför bestämt mig för att inte sammankalla SUB gänget. Självklart är alla som ändå vill köra passet välkomna att göra det. Bara att anmäla sig på kaledariumet.
Hoppas på bättre väder nästa helg.

// peter
User avatar
remnis
Posts: 160
Joined: 2009-09-10 17:20
Fornamn: Peter
Efternamn: Remneberg

Re: Vätternrundan 2015 Sub-7.30

Post by remnis »

Nu på Söndag den 26/10 har team SUB 7.30 sitt första planeringsmöte. Med anledning av att vi nu är 36 stycken så har vi tvingats byta till en större lokal. Som tur är så har Janne P fixat så att vi kan vara på hans kontor på Östra Hamngatan 17. Mötet börjar kl 15 och vi håller på till kl 18. Parkering finns i Nordstan. Kom i tid och Ta med en tjuga till kaffe och bulle.

// peter remneberg
motormartin
Posts: 62
Joined: 2010-10-18 12:15
Fornamn: Martin
Efternamn: Johansson

Re: Vätternrundan 2015 Sub-7.30

Post by motormartin »

Tack Peter och övriga inblandade, framförallt Janne och Kristian för lokal,fika och träningsupplägg/spinning. Ett jättebra möte =D>
Bollen är i rullning på riktigt och det här klarar vi tillsammans :lol:

//Martin
Post Reply