Nationaldagsloppet

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar runt Göteborg. För samordning av anmälan och resa etc.
User avatar
martin linde
Posts: 483
Joined: 2005-12-12 23:37
Fornamn: Martin
Efternamn: Linde
Location: Göteborg

Re: Nationaldagsloppet

Post by martin linde »

Lite dåligt med eftersnack här...

Vad tyckte ni ? Speciellt ni andra som körde Elitmotion ?

Är själv mer än nöjd såväl med arrangemanget som egna prestationen. Lyckades med målsättningen att sitta med i klunga (om än inte tätklungan...) till Hemsjö. Därefter lite solokörning till Ödenäs, där en racehungrig ungtupp från Sävedalen kom ikapp och tillsammans drog vi upp en rejäl fart i utförsbackarna mot Hindås.
Otroligt häftigt !
Kom ikapp några avhängda från snabbare klungor stax före Hindås, och det blev ytterligare bra skjuts i medvinden mot Landvetter. Klungan höll (delvis...) ihop genom Härkeshult och sedan är det ju som bekant bara upploppet kvar.
Euforisk tillbaka på Kviberg (men farligt nära vätskebrist - det blev som bekant rejält varmt frampå dagen...) kunde jag konstatera att jag klarat SUB-3 med 2½ min tillgodo.
Att sedan officiella tidtagningen säger något annat får man väl markera som en liten anmärkning åt arrangören...
För övrigt som sagt ett toppenarrangemang, som vi även framöver med förtröstan kan lägga i CK-Masters händer.

Och själva skall vi se till att fixa ett riktigt bra Gran-Fondo 21 augusti...

/Martin
User avatar
Mats Sarapik
Posts: 368
Joined: 2007-06-05 07:43
Fornamn: Mats
Efternamn: Sarapik

Re: Nationaldagsloppet

Post by Mats Sarapik »

Hängde på förstaklungan ända till Partille Station (dvs strax efter att masterbilen släppte). Efter lite tuppfäktning stabiliserades en andra klunga, som höll bra fart ända till Tollered. Där släppte jag i uppförsbackarna.

Efter det var det i stort sett solokörning ända till Hindåsvägen där en ny klunga hann i kapp. Med den var det full fart ända till Landvetter. 40-45 i medvinden på gamla R40.

Härkeshultsvägen tog jag i eget tempo, kom i kapp JonasW och lämnade honom efter mig på upploppet från Jonsered till Kviberg. Nytt pers, 3.02. Kändes bra, lovande inför VR
Att försöka är det första steget mot ett misslyckande
Post Reply