Mjörn Runt 2009 med Lygnens Venner

Moderator: Jourmaster

Re: Mjörn Runt 2009 med Lygnens Venner

Inläggav fabbev » 2009-09-07 18:04

Mjölksyra!!!
Som ni läst ovan på Mikebike inlägget så Rantade jag runt på asfalten med Leogänget i 6 km. Jag var så fokuserad på att hänga på då jag och Mike låg först vid starten och Mike säger " dom är bra och snabba, dom hänger vi på". Lydig som jag är tar jag täten i Lygnartruppen och hänger på. Fort gick det (38,5km/h i snitt). Det gick så fort att jag inte vågade vända mig om förrän efter 6km. Döm om min förvåning när jag inte såg en Lygnare så långt ögat kunde nå. Visserligen är man inte 50 längre, men ändå. Så jag rullade i lugnt tempo tills truppen kom i kapp mig. Skönt att vara "hemma" igen. Dock fick jag äta upp spurtstarten senare. Efter 6mil lyckades jag inte hålla mjölksyran borta. Bena bara dog. Jag trampade själv i 2mil tills ett nytt gäng med god fart kom ikapp mig och jag hängde på. Till slut kom jag i mål på 2:53 med snitt på 35,9 km/h. Helt OK för mig, men nästa gång lägger jag mig sist i gänget.
/Fabbe.
Användarvisningsbild
fabbev

Registrerad: 2008-12-19 12:08
Förnamn: Fabio
Efternamn: Vecchi

Inläggav Benny » 2009-09-07 19:12

Synd att du tycker att jag och 10 andra cyklister fördärvade din dag C-G. :-(
Jag skulle givitvis kört över min kapacitet.
Kanske det gått fortare utan oss 11 vem vet :roll:
jag är i alla fall väldigt nöjd med min dag \:D/
Ha en bra dag vi syns ;-)
Benny

Registrerad: 2008-10-19 16:04
Förnamn: Benny
Efternamn: Hedberg

Inläggav Claes-Göran Andersson » 2009-09-07 21:37

Snälla Benny!!

Du tolkar mig helt fel. Du tackar ju själv för draghjälpen du fick i ditt inlägg ovan. Som del av vår grupp och att vi snackar med varandra är det helt OK att du valde att ligga bakom men alla andra som låg där är inte OK.

Vi fick ju också en bra grupp att åka med på slutet det skulle aldrig falla mig in att bara ligga där och åka med om jag känner att jag kan bidra till gruppen. Även jag åkte av av sista km p.g.a. att jag tog en förning jag inte skulle gjort när mina krafter var på upphällning.

Självklart ses vi utan hard feelings det var inte menat som kritik bara ett referat av den faktiska situationen.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
Claes-Göran Andersson
Lygnare (medlem)

Registrerad: 2006-04-25 12:53
Förnamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson

Föregående

Återgå till Mjörn Runt 2009