Ubbhult / grus

Skriv här om du vill organisera ett eget träningspass, tipsa om träning med andra klubbar eller berätta någon annan träning som du vill slå ett slag för.
Post Reply
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Ubbhult / grus

Post by dlridings »

Idag tog jag vägen mellan Ubbhult och norra sidan Lygnern, via Sjödal. Det står skyltar i Ubbhult (strax öster om fotbollsplanen) och på norra sidan Lygnern och i båda fall står det "Sjödal" på skyltarna.

Vägen är 7 km lång med en asfaltbit i bägge änderna, 2 km i Ubbhult och 1 km vid Lygnern, resten, 4 km, är grus. Idag var det hårdpackat mycket fint grus. Vägen blev något sämre ju närmare Lygnern man kom, men den var fortfarande ok. Man kunde ha kört med samma däck man har på asfalt hela vägen. Det är lite kuperat, lite som Torredsbackar, men inga backar som etsar sig kvar i minnet :-)

http://ridewithgps.com/trips/2121597

Jag ville testa nya däck, Panaracer Pasela 35mm. De är mycket följsamma i sidorna, inte styva och hårda som Continental och Schwalbe. Kör man med ca 5.5 bar bak och 4.5 - 5 bar fram, så glider de mjukt över det mesta men ändå känns mycket snabba, inte svampiga.

Jag köpte dem hos Anders på Veloform. De väger väsentligt mindre än motsvarande Continental och Schwalbe och finns även i en variant "Tour Guard" med ett kevlarband under mönstret. Men de är inte sega som andra däck med kevlar. 260 kr styck. De finns i alla tänkbara storlekar och bredd. Rekommenderas.

Daniel
Post Reply