Skärtorsdagen 2016 långt och lugnt

Skriv här om du vill organisera ett eget träningspass, tipsa om träning med andra klubbar eller berätta någon annan träning som du vill slå ett slag för.
Post Reply
User avatar
Henrik Erdalen
Posts: 105
Joined: 2011-06-21 23:32
Fornamn: Henrik
Efternamn: Erdalen

Skärtorsdagen 2016 långt och lugnt

Post by Henrik Erdalen »

Det är ju tidig påsk i år men om Skärtorsdagen bjuder på torrt väder och hygglig temperatur cyklar jag till Påskfirandet i Sommarstugan utanför Gränna.

Jag brukar cykla över Hindås-Bollebygd och efter Borås kommer jag även denna gång inledningsvis cykla gamla banvallen på Borås–Ulricehamns Järnväg. Sedan bär det av uppför mot metropoler som Köttekulla, Komosse och Taberg innan det går norröver.

Ifjol snöade det inne men 2014 hade jag förnämligt sällskap till Borås.
Om någon vill göra sällskap en bit för att sedan vända hemåt så häng gärna på.
Gullkragens konditori i Borås är ett klassiskt fik som kan bjuder nyttigheter till glada cyklister.
www.gullkragen.se

Det är ca 22 mil solokörning så det är långt och lugnt som gäller för mig, brukar bli ett rullsnitt på 26 km/h (om jag är solo) och tar fikapauser på vägen. Jag tänkte komma iväg 7:00 - 7:30 från hemmet i Björkekärr.
Med vänliga hälsningar
Henrik
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Skärtorsdagen 2016 långt och lugnt

Post by dlridings »

På långfredag kör jag en 30-milare från Jönköping. Kanske ska jag cykla dit redan på torsdag? :-) Men det vore att ta i, så tidigt på säsongen.

Köttkulla ... sist jag cyklade genom Köttkulla började det med snöblandat regn. Det var mindre kul.
Attachments
IMG_20150501_144134.jpg
User avatar
Henrik Erdalen
Posts: 105
Joined: 2011-06-21 23:32
Fornamn: Henrik
Efternamn: Erdalen

Re: Skärtorsdagen 2016 långt och lugnt

Post by Henrik Erdalen »

Det ser ut som om det kan bli uppehåll på torsdag även om morgonen blir lite sval.
Med vänliga hälsningar
Henrik
Post Reply