Onsdag 13 juli.kl18.00

Skriv här om du vill organisera ett eget träningspass, tipsa om träning med andra klubbar eller berätta någon annan träning som du vill slå ett slag för.
Post Reply
User avatar
FAbIo2
Posts: 145
Joined: 2012-09-19 11:17
Fornamn: Fabio
Efternamn: Abate

Onsdag 13 juli.kl18.00

Post by FAbIo2 »

Hej, Jag vill cykla en bit idag, i bra tempo beroende på vinden...>29 ungefär.
Om det är någon som är sugen svara bara på trådet. Kommer att läsa den innan det är dags=Preem kl.18.
Tänkte en runda 9 mil via kållered greggerd inseros hällingjö upp till ubbhult ner till Kbk och rakt upp till Gbg.
Ta mat det är krävande.Vi ses
Fabio
User avatar
FAbIo2
Posts: 145
Joined: 2012-09-19 11:17
Fornamn: Fabio
Efternamn: Abate

Re: Onsdag 13 juli.kl18.00

Post by FAbIo2 »

Jag cyklar ikväll Fredag 15 juli om det är någon som är sugen.
Ring 0730 228186 så kan vi cykla tillsammans.
Fabio
User avatar
FAbIo2
Posts: 145
Joined: 2012-09-19 11:17
Fornamn: Fabio
Efternamn: Abate

Re: Onsdag 13 juli.kl18.00

Post by FAbIo2 »

Hej
Cyklar ikväll onsdag 20 juli
Om någon är sugen 18.00 Preem
Eller ring mig.
Fabio
User avatar
FAbIo2
Posts: 145
Joined: 2012-09-19 11:17
Fornamn: Fabio
Efternamn: Abate

Re: Onsdag 13 juli.kl18.00

Post by FAbIo2 »

En 9 mil ikväll 27 juli kör som vanligt sama bana sama tid.
Ring om någon är sugen.
vi ses
Fabio
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Onsdag 13 juli.kl18.00

Post by dlridings »

Det är möjligt att vi ses från mottsatt håll. Hans Öberg och jag sticker ut ca kl 17 från Lindome:

Lindome, Fjärås, Ålgårda, Allerängen, Ubbhult, Hällesåker, Norra Greggaredsvägen, Ikeamotet och sedan tillbaka till Lindome. Det är prick 7 mil. Möjligen skippar vi Fjärås/Ålgårda och kör upp till Ubbhult direkt vid golfbanan för att korta ned det en mil. Vi får se.

Vi kör inte så hårt. Vi brukar snitta runt 26-27 när vi har kommit i mål. Sträckan upp till Ubbhult kommer att dämpa farten lite.

Som sagt, om du ser två som kommer i mottsatt riktning ... var beredd att vinka glatt.

Daniel
User avatar
FAbIo2
Posts: 145
Joined: 2012-09-19 11:17
Fornamn: Fabio
Efternamn: Abate

Re: Onsdag 13 juli.kl18.00

Post by FAbIo2 »

Hej Daniel,
Vi korsade på norra hälläsåkersvägen mot Dväred. Vinkade blyg
en tomte på cykeln men du var för fokuserad att inte tappa Hans sbackhjul.
Ha det kul på två hjul!
Fabio
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Onsdag 13 juli.kl18.00

Post by dlridings »

Jag såg dig allt :-) Det var Hans tur att dra. Hans är stark nu. När jag hör att han blir avhängd av en kombinerad röd/gul grupp, blir jag lite konfunderad. Det måste vara så att gruppen gör det avsiktligt, därför att Hans hänger med. Håller man ett jämnt tryck, så går det undan.

Vi tog Ubbhult den jobbiga vägen, från Kungsbacka/Hjälm-hållet. Det är mer en en mil uppför. När vi kom till toppen, så kunde Hans skratta och var inte ett dugg trött. Inga intervaller i backen, bara ett stabilt distanspass.

När vi var på platten eller i motvind, höll vi samma tryck i pedalerna. Även i motvind rullade vi runt 29-30. Samma ansträngningsnivå, så vi kunde hålla det mil efter mil. Vi skildes åt när han svängde av förbi Stretered, för att cykla hem. När jag kom hem, visade min klocka 27,5 i snitt, och vi stannade inte någonstans, så det var rullsnittet för hela rundan, inklusiva den kuperade vägen upp till Ubbhult.

Jag har cyklat flera pass med Hans under året. De blir alltid fina distanspass.

Passet Hans och jag körde liknar väldigt mycket det sättet som randonneurer kör. Är man några stycken, så ligger rullsnittet runt 28-29. Men när folk frågar efter vår snittfarten, kan jag aldrig svara. När vi stannar, så tickar klockan vidare. Kör man många mil, så måste man stanna för att äta. Vi behöver också stanna vid "kontrollerna" för att få en stämpel som intyger att vi håller oss till banan. Det tar 20 minuter, i bästa fall (toabesök, fylla på flaskorna, stå i kö för att få en stämpel), men oftast lite längre. Då faller snittfarten, för att klockan tickar vidare.

Som sagt, jag såg dig, men var lite osäker. Det blev också en slapp vink från min sida :-)

Daniel
Post Reply