Varbergs Fästing Lördag 2013-06-01 kl. 09:00

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
Bettina Meiners

Re: Varbergs Fästing Lördag 2013-06-01 kl. 09:00

Post by Bettina Meiners »

Kommer och hoppas på solsken och en 26 (!) grupp.

Bettina
Hanna

Re: Varbergs Fästing Lördag 2013-06-01 kl. 09:00

Post by Hanna »

Hej!
Som jag nämnde i ett tidigare inlägg så kommer jag att ta en tur nedåt i eget tempo. Linnea är också anmäld, dessvärre fick den stackaren reda på i början utav veckan att hon har fått diskbråck. Vi får se om hon försöker hänga med mig...den stackaren.

Lycka till alla imorgon!
User avatar
T.F
Posts: 200
Joined: 2012-01-03 19:00
Fornamn: Thomas
Efternamn: Forsberg

Re: Varbergs Fästing Lördag 2013-06-01 kl. 09:00

Post by T.F »

ett h-e med diskbråck! vet av egen erfarenhet,så hoppas det blir bra med de åtgärder som behövs..det blir det,så kämpa på Linnea!
själv återställd sen ´några år` tänkte jag mig följa sub 9 tåget lör kl 9 ner till Varberg tur o retur.
hälsa nu högt i leden o håll hälsan högst å cyklarna hälst framåtriktade..T
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Varbergs Fästing Lördag 2013-06-01 kl. 09:00

Post by dlridings »

Hanna, jag är ganska säker på att du skulle trivas med 26-gruppen. Det blir nog väldigt nära din egen fart ... men, med gott sällskap.

Daniel
Eddy
Posts: 194
Joined: 2010-10-31 23:56
Fornamn: Eddy
Efternamn: Carlsson

Re: Varbergs Fästing Lördag 2013-06-01 kl. 09:00

Post by Eddy »

Hej!
Hänger på i rondellen i lindome . Åker inte å velar i mölndal fram och åter på morgonen.. \:D/

/Eddy
"Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit..."
User avatar
Inge
Posts: 5
Joined: 2012-08-03 10:56
Fornamn: Inge
Efternamn: Holmquist

Re: Varbergs Fästing Lördag 2013-06-01 kl. 09:00

Post by Inge »

Måste tyvärr hoppa dagens runda :'(
Förkylningen har inte gett med sig...
Ha en go tur Ni som är med!
Jörgen P

Re: Varbergs Fästing Lördag 2013-06-01 kl. 09:00

Post by Jörgen P »

Ingen tur till favoritstaden Varberg för min del idag.
Mycket annat som har högre prio
Ha en skön tur
// Jörgen
User avatar
Henrik Erdalen
Posts: 105
Joined: 2011-06-21 23:32
Fornamn: Henrik
Efternamn: Erdalen

Re: Varbergs Fästing Lördag 2013-06-01 kl. 09:00

Post by Henrik Erdalen »

Jag är anmäld till dagens övning men tvingas inse att mina ryggproblem sätter stopp för längre cykling just nu. Surt. Ha en fin tur.
Med vänliga hälsningar
Henrik
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Varbergs Fästing Lördag 2013-06-01 kl. 09:00

Post by Claes-Göran Andersson »

Grym runda idag med Sub-9 gänget. Startade körningen när vi kom ut vid Rävekärr och slog av i Varbergsrondellen. Vi hade 35.4 i snitt från Åby och 36 från Rävekärr. Vinden var sida med från nordost ner till Varberg rullade på bra i en fungerande Belgisk. Gänget var förstärkta med några erfarna sub-7 och 8 som ökade på erfarenheten i gruppen. Fika på krogen till höger efter att passerat korvkiosken med 100 m.

Varmt som attan så det gällde att dricka hela tiden och få i sig magnesium.

Hemresan bjöd på en helt annan vind den vred till väst så det var kantvind hem, vi cyklade gamla E6 tillbaka som kartan visar blev något kortare än Gällinge som vi körde ner. Styrde om till motursrundgång vilket fungerade fint hela vägen tillbaka till Rävekärr. Snittet hem blev från rondellen till Rävekärr blev 33.1 totalsnitt blev 34.7.

Väl kämpat alla som var med. Vi har några smågrejer som skall fixas till. När vi går in i en backe eller slakmota och ropar "slå av" menar vi inte stanna det är svinjobbigt när farten går från typ 32 till 24 och sedan skall man starta om i en uppförsbacke.
Cykla med full fart in i backen och slå succesivt av farten så att benkänslan från platten är densamma uppför då har vi kanske 24 när vi går över toppen och det fina är att ingen behöver göra dessa jobbiga omtag, det sliter som attan!

På torsdag kör vi en längre runda för att få milen. Ingen hets bara cykla igenom sedan är det aktiv vila som gäller fram till Vättern.

Väl mött och tack för idag!

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: Varbergs Fästing Lördag 2013-06-01 kl. 09:00

Post by andale »

Jag hade äran att köra med Mikael, Timo, Dan-Ove, John, Erik och Andreas i det som vi trodde var en 28/29-grupp. Nu visade det sig att det rullade på så lätt i gynnsam vind så den målsättningen sprack. Vi hade 32 i snitt ner då vi körde två-par utan att förta oss. På hemvägen blev det lite sida/mot och vi körde belgiskt moturs hela vägen. Alla var nöjda med tempot och ingen stod över en förning vad jag kan minnas trots att distansen till slut ändå gjorde sig påmind. 29,8 blev snittet på hemresan och totalt 30,9 på hela turen. Tack alla för en väl genomförd resa! =D>
Attachments
Photo 2013-06-01 13 42 33.jpg
/Anders
Pavo J

Re: Varbergs Fästing Lördag 2013-06-01 kl. 09:00

Post by Pavo J »

Idag var det verkligen en trevlig tur. Rullade på bra både ner och hem från Varberg. Kanonväder, jag kände av värmen och solen idag. Var noga med att dricka mycket. Tycker att det var bra körning, jämnt å fint. Visst gick det ner lite väl mycket i vissa backar men det var inte så farligt. Tror att många blir osäkra när ropen kommer. Det bästa av allt måste ändå vara avslutningen på Villa del Parc, med ett par kalla i goda Venners lag. Nu blir det lite snickeri och laddning för Orust imorgon. Vitargon kommer gå hårt åt ikväll.
Riktigt bra jobbat idag av alla.
/Pavo
User avatar
Mats Gustafsson
Posts: 766
Joined: 2006-01-26 18:53
Fornamn: Mats
Efternamn: Gustafsson
Location: Göteborg

Re: Varbergs Fästing Lördag 2013-06-01 kl. 09:00

Post by Mats Gustafsson »

Tack all i 26 gruppen, bra kört! Trevligt sällskap, Kanonfina på kallbadhusets brygga. På hemvägen delade vi oss i två grupper men landade i stort sett samtidigt på Åby.
Hoppas att alla hann hem innan störtskuren. Tack för idag!
Mats Gustafsson
070-549 52 28
[email protected]
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Re: Varbergs Fästing Lördag 2013-06-01 kl. 09:00

Post by olof »

Tjena
Bra kämpat av alla i Sub 9 gänget. Vi var 5 öltörstande själar som rullade vidare till Villa belpark för att fylla på depåerna. Kanonväder, spanläge och en kall i handen, det kan knappast bli bättre.
Olof
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
User avatar
Pontus T
Posts: 188
Joined: 2005-12-14 16:06
Fornamn: Pontus
Efternamn: Terning
Location: Partille

Re: Varbergs Fästing Lördag 2013-06-01 kl. 09:00

Post by Pontus T »

Tyvärr Mats, efter att styret drog till höger i Lindome rondellen kom skuren, å det var en riktig en :-o det började till och med hagla så då var det till att ta skydd i en busskur och där stog jag nog och kurade :lol: runt 20 minuter. Det blev Benarby-Mölnlycke-Öjersjö hem till Partille 20 mil blev det i dag, gött.
Tack Mats och hela 26 gänget för en fin cykeldag. Några få kände man igen från förr. Tack =D> Kalle för en "haschliknande energibar", rena dynamiten, hur lätt som helst efter den :-=
Vem vet, det kan bli fler turer med Vennerna framöver.
Pontus
User avatar
T.F
Posts: 200
Joined: 2012-01-03 19:00
Fornamn: Thomas
Efternamn: Forsberg

Re: Varbergs Fästing Lördag 2013-06-01 kl. 09:00

Post by T.F »

varm stark sol på starka sub 9 cyklister på banan å på kalla starka öl på after biken,kan inte mer begära denna dag i detta goda sällskap,Tack!
Bettina Meiners

Re: Varbergs Fästing Lördag 2013-06-01 kl. 09:00

Post by Bettina Meiners »

Fick också en rejäl dusch på vägen hem, men ibland är det bara att trampa på…
Tack till alla i 26-gruppen för en trevlig runda! Kanon fikaställe och bra samarbete =D>

Bettina
Timo Springfeldt
Posts: 150
Joined: 2007-04-20 21:53
Location: Timo Savolainen

Re: Varbergs Fästing Lördag 2013-06-01 kl. 09:00

Post by Timo Springfeldt »

Tack Anders o alla andra i 29 gruppen, mycket bra samarbete av alla. Vi bara mosade fram i ett gott tempo.
Ska bara göra lite mindre pass fram till "mitt" lopp , Halvvättern.
Är det inga Lygnare som ska cykla Halvvättern ?

Ha dé/ Timo Springfeldt
Post Reply