SUB 8 Vätternrundan 2013!

Forum för Lygnens Venners deltagande på Vätternrundan. Om anmälan, startgrupper, resa, boende, träning och subgrupper etc.
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

SUB 8 Vätternrundan 2013!

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Då trycket gör att grytan redan nu håller på att koka över 361 dagar innan Vättern-starten 2013 är det väl lika bra att vi tar tag i framtiden?

Personligen är jag mycket nöjd med årets runda och kanske allra främst för att jag inte var helt slut och inte heller hade tillstymmelse till någon krampkänning. Detta gör att jag inte ser det som någon omöjlighet att köra 20 minuter snabbare och fikastanna 5 minuter kortare. Om ni så önskar ställer jag upp som taktisk ledare för en sån här SUB 8-grupp.

På forumet och i snacket efter rundan kan jag läsa ut att följande mer eller mindre är klara: Pavo, Kalle, Peter R, Fabbe, Martin B, Jörgen P, Roald, Joakim V, Lars-Inge. Har inte riktigt "mumlat ur skägget" ännu: Robert, Peter J, CG, Sören, Martin L, Andreas, Peder B.

Jag tror att det är viktigt att vi precis som i år är ett tajt, homogent gäng som hela tiden tänker på laget och att alla skall klara målsättningen. Detta innebär också att alla i gruppen också måste vara tränade för att köra på SUB 8 som gör att man kan hjälpa till med arbetet hela vägen runt.
Upplägget i år med 4 samkörningstillfällen plus start i 4 motionstävlingar tycker jag har varit perfekt. Till nästa år föreslår jag ett liknande upplägg plus att vi lägger till en runda upp mot eller strax över 20 mil i högt jämnt tempo Vättern-tempo. Detta behov kände jag när vi kom upp mot 22-23 mil på årets runda, hit hade jag var mer eller mindre pigg men här började det ta emot i benen (inte pulsen).

Om jag har fattat det rätt är vi alltså 9 helt klara för Lygnens SUB 8-grupp nästa år. Jag tror att det är optimalt att vara 20-25 vätränade personer. Idén måste vara att alla skall vara så vältränade att i princip alla har kapacitet att göra dragjobbet hela vägen runt i en snittfart på 38-39 km/h. Visst kan vi Lygnen få ihop ett sånt här gäng som är sugna på att knäcka Vättern under 8 tim om 361 dagar?
Lars-Inge Kjörnsberg
Bibendum70
Posts: 196
Joined: 2010-06-02 11:42
Fornamn: Peder
Efternamn: Blohm Hobik

Re: SUB 8 Vätternrundan 2013!

Post by Bibendum70 »

Hej på er!

Jag är själv klart intresserad.

Kan inte missa detta också, att få cykla med ett så gott gäng.
Så jag skall sitta på cykeln hela tiden och inte gå i backen denna gång.

Vet ej om jag svarade för fort men jag vill om jag får bestämma hemma.

Räkna med mig!!

//Peder 8-) 8-)
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: SUB 8 Vätternrundan 2013!

Post by andale »

Efter viss begrundan och även inspirerad av årets lyckade LV-satsningar har jag bestämt mig för att försöka en gång till. Har också insett att jag varit för ung och oerfaren vid de tidigare satsningarna under 8 ;-) .

Räkna med mig.
/Anders
Eddy
Posts: 194
Joined: 2010-10-31 23:56
Fornamn: Eddy
Efternamn: Carlsson

Re: SUB 8 Vätternrundan 2013!

Post by Eddy »

Hej !
Får gratulera till en fantastisk runda av er i 08:30 gänget.. =D> kanon kört...

Har någon kontroll på hur klubbens "Greta Garbo" gäng lyckades med sin satsning på 07:30 :-= ?

Tog mig själv runt på en helt ok tid i regn och djävleskap med sub 10 gruppen.

Är intresserad av att skruva upp tempot två snäpp och hänga på. Finns det plats så är jag gärna med och drar :wink:
Det är trots allt 361 träningsdagar kvar :wink:

/Eddy
"Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit..."
akoll

Re: SUB 8 Vätternrundan 2013!

Post by akoll »

Vi är 2 öbor till som är sugna på att åka med en sub 8 grupp.
Anders Koller och Magnus Börjesson
Robert A

Re: SUB 8 Vätternrundan 2013!

Post by Robert A »

Vad är en bal på slottet...
Tyvärr kommer jag inte få tid att träna för en sub 8 satsning. Får bli kortare lopp för min del och kanske följa med på någon sub träning.
Robert A
chlarsson

Re: SUB 8 Vätternrundan 2013!

Post by chlarsson »

Hej,

Är nybliven Lygnare och precis klarat av Vätterndebuten. Den gick riktigt bra (8:30) och är intresserad av en Sub-8 satsning om det finns plats.

Kan ev dra med mig några kompisar till. Vi var 3 stycken som körde in på 8:30 på årets runda ur kompisgänget så viss potential finns förhoppningsvis ;-)

Mvh,
Christer Larsson
Sören

Re: SUB 8 Vätternrundan 2013!

Post by Sören »

Hej!
Å grattis igen, Vilken prestation ni gjorde!
Kommer att träna för att köra med er, får öka träningsdosen lite till när hälsenan läkt ut!! :) men med strumpor med skaft!
Sören
User avatar
Bengt Tonnvik
Posts: 278
Joined: 2005-12-28 22:09
Fornamn: Bengt
Efternamn: Tonnvik
Location: Partille

Re: SUB 8 Vätternrundan 2013!

Post by Bengt Tonnvik »

Har avstått ett par år och nog tänkt att jag åkt färdigt runt Vättern, men jag säger som Anders, inspirerad av årets satsning ska jag ge det en chans till! Och då är SUB 8 en lagom utmaning för mig!

/Bengt
User avatar
Mikeryd
Posts: 638
Joined: 2012-05-21 19:18
Fornamn: Mikael
Efternamn: Rydström
Location: Sävedalen

Re: SUB 8 Vätternrundan 2013!

Post by Mikeryd »

Jag har just blivit medlem i Lygnens Venner med syftet att förbättra och öka kvaliten på min träning. Mitt mål är att kunna nå Sub 8 eller 8.30, så jag anmäler mig gärna till en sub 8 grupp, om det finns plats.

Mikael Rydström
Johan Granfors

Re: SUB 8 Vätternrundan 2013!

Post by Johan Granfors »

Ställer mig till gruppen av intresserade att ingå en sub 8 satsning. Ställer upp på kravet att medverka på planerade träningar och tävlingar, allt för att få en välfungerande lag. Kraschade i en grupp av oorganiserade svartepettrar i år och vill inte göra om det igen #-o

Johan Granfors 776
Speedrobby

Re: SUB 8 Vätternrundan 2013!

Post by Speedrobby »

Kul med ett såpass stort intresse redan nu för att köra på under 8h nästa år :-D

Är gärna med på en SUB-8 satsning 2012!

Vi behöver vara minst 20st taggade, vältränade och framförallt vältrimmade lygnare för att klara målet 2013.

Styrelsen har ansökt om 60st startplatser för 'snabbåkarna' nästa år, vi väntar på svar från Eva-Lena Frick, VD Vätternrundan.

Under förutsättning att vi får dessa 60 platser, så är styrelsens nuvarande förslag att fördela dessa på följande sätt:

20st SUB7-SUB7:15 (om tillräckligt stort intresse finns från medlemmarna att köra på dessa fantomtider)
20st SUB8
20st SUB9

Beroende på antal intresserade framöver kan dessa platser komma att omfördelas.
aderklint

Re: SUB 8 Vätternrundan 2013!

Post by aderklint »

Hej alla!

Inspirerad och sjukt taggade av årets upplaga ställer jag gärna upp i Sub8 satsningen.
Vältrimmad och tränad låter lockande. Lockar gör också allt gott jag hört om Vennernas snabba subsatsningar.

Ser fram emot att vissla fram på vägarna tillsammans!

/alexander
Petren

Re: SUB 8 Vätternrundan 2013!

Post by Petren »

Jag åker mycket gärna med på SUB8 och med Lars-Inge som ledare är det ingen tvekan om att vi kommer lyckas. Jag har gjort liknande tider tidagare och hoppas att vi kan närma oss 7.30 :-D
mvh
Lasse
User avatar
Moosebeach
Posts: 23
Joined: 2009-09-13 09:09
Fornamn: Markus
Efternamn: Elgstrand
Location: Kungsbacka

Re: SUB 8 Vätternrundan 2013!

Post by Moosebeach »

Hej

Jag är intresserad av att köra sub 8. Med en bra ledare som Lars Inge och ett gott gäng så kommer vi att lyckas :-)

/ Markus
Petren

Re: SUB 8 Vätternrundan 2013!

Post by Petren »

Det verkar omöjligt att alla som behövs skall få plats i resp. subgrupp på morgonen. För att klara SUB7 behövs många jämnstarka cyklister, gärna 20 pers eller fler. Min rekommendation är att Ni subgruppsledare ger samtliga morgontider till den snabbaste gruppen. Det är inga större problem att cykla SUB8 & SUB9 med start kl. 03.44. 2011 cyklade jag på 8.17 med start 03.56; vi var ett mycket ojämnt gäng och endast 4 klarade hela sträckan på den tiden. Om vi är 20 hyfsat tränade kommer vi ha härlig, snabbt tur till Motala.

Satsa på att det är minst 20 i varje subgrupp; får vi 40 platser kan man tänka sig att både SUB7 & 8 startar på morgonen.

Det är bara min syn på saken som ny i klubben men gammal runt Vättern :-)
User avatar
Mikeryd
Posts: 638
Joined: 2012-05-21 19:18
Fornamn: Mikael
Efternamn: Rydström
Location: Sävedalen

Re: SUB 8 Vätternrundan 2013!

Post by Mikeryd »

Jag rörde till det vid min intresseanmälan till SUB 8. Jag glömde mitt medlemsnummer och skapade då en ny anmälan, innan jag upptäckte hur man editerar sin anmälan. Så nu har jag två anmälningar men lyckas inte ta bort den sista anmälan. När jag går in för att editera så ser jag ingen "knapp" för att ta bort den. Någon som vet hur??

Mikael Rydström
Anders B
Forumadministratör
Posts: 71
Joined: 2012-04-27 23:57
Fornamn: Anders
Efternamn: Bergvall

Re: SUB 8 Vätternrundan 2013!

Post by Anders B »

Jag förstår inte helt själv ännu hur man låter användare avanmäla sig, men jag har i vilket fall tagit bort den sista anmälan du gjorde.

//Anders
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: SUB 8 Vätternrundan 2013!

Post by dlridings »

Det jag skriver nu förutsätter att man har loggat in (både när man anmälde sig och när man gör det jag beskriver här nu). Man kan ställa in det (inloggningskravet) när man lägger upp en aktivitet.

Sedan, om man vill avanmäla sig så 1) loggar man in (ja, jag är tjatig ...) och 2) Väljer "Aktiviteter -> Mina anmälningar" ur menyn på huvudsidan. Därifrån kan man ändra och avanmäla sig.

Man kan också ställa in "Medlemsnummer" som ett obligatoriskt fält (görs också i "Back end" när man lägger upp en aktivitet) så att man slipper just det här problemet.

Hoppas det hjälper, Daniel
Roald Karlsson
Posts: 160
Joined: 2006-01-31 19:15
Location: Roald Karlsson

Re: SUB 8 Vätternrundan 2013!

Post by Roald Karlsson »

Hittar inte medlemslistan med medlemsnummer längre. Finns den någonstans eller hur gör man om man inte kommer ihåg det?

/Roald
Post Reply