Annebergskrumeluren Onsdag 2008-08-06 kl. 18:00

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
Post Reply
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Annebergskrumeluren Onsdag 2008-08-06 kl. 18:00

Post by Claes-Göran Andersson »

Annebergskrumeluren Onsdag 2008-08-06 kl. 18:00
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Träning: landsvägscykling
Passtyp: Fartlek, teknik, intervall

Startplats: Slottsskogen
Karta till startplatsen hittar du HÄR.

Längd: 55 km
Backighet: Medel

Länk till Karta

Passledare: Mats G.
Hjälpryttare:

Info från passledaren:

Intervallsträckor: Enligt passledarens anvisningar

Vi kör gemensam uppvärmning och sedan blir det diverse övningar beroende på deltagarantal, önskemål etc.
Denna träning har bara en grupp då vi återsamlas efter övningarna och kör gemensamt mellan dessa
"He is able who thinks he is able!"
Wenner

Re: Annebergskrumeluren Onsdag 2008-08-06 kl. 18:00

Post by Wenner »

Jag dyker upp med nyriktat framhjul.... om det inte
är skyfall vill säga!!

//Jonas
thomas jansson

Re: Annebergskrumeluren Onsdag 2008-08-06 kl. 18:00

Post by thomas jansson »

Kommer,
får dock fortfarande i första hand se fram emot "återsamlingarna"
efter intevallerna.

// Thomas J
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Annebergskrumeluren Onsdag 2008-08-06 kl. 18:00

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Jag kommer också, jag värmer upp med 35 km cykel från Onsala. Jag hoppas också på att Mats och Roald hänger på och det innebär att vi passerar Vallda Trekant cirkus 16.50 om någon annan sugen cyklist vill hänga.
I morgon blir det kanonväder och då blir det extra kul med lite fartintervaller!
Lars-Inge från Västra Hagen
User avatar
Mats Gustafsson
Posts: 766
Joined: 2006-01-26 18:53
Fornamn: Mats
Efternamn: Gustafsson
Location: Göteborg

Re: Annebergskrumeluren Onsdag 2008-08-06 kl. 18:00

Post by Mats Gustafsson »

Vi ses 16.45 - 16.50 vid Vallda Trekant, hoppas att någon mer från Kungsbacka som hänger på. Vi tar det väl lite lungt och fint i början Lars-Inge?
Jag är lite "rostig" efter total avslappning på havet!

Om Peter inte kan komma kan jag agera passledare på detta pass !

/ Mats G.
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Annebergskrumeluren Onsdag 2008-08-06 kl. 18:00

Post by Claes-Göran Andersson »

Mats

Du är inskriven som passledare!! Jag kanske kommer, får passa på och måla idag när vädret tillåter!

//CG
"He is able who thinks he is able!"
Roald Karlsson
Posts: 160
Joined: 2006-01-31 19:15
Location: Roald Karlsson

Re: Annebergskrumeluren Onsdag 2008-08-06 kl. 18:00

Post by Roald Karlsson »

Ohhh vilken press. Tyvärr hinner jag troligen inte idag då jag håller på att riva kök och väggar hemma. Körde dessutom ett intervallpass igår hemma på altanen så benen är redan mosiga!

/Roald
User avatar
Åke Johansson
Posts: 220
Joined: 2005-12-05 10:46
Fornamn: Åke
Efternamn: Johansson
Location: Majorna

Re: Annebergskrumeluren Onsdag 2008-08-06 kl. 18:00

Post by Åke Johansson »

Roald Karlsson wrote:Tyvärr hinner jag troligen inte idag då jag håller på att riva kök och väggar hemma./Roald
Jo, men köket står väl kvar i morgon, och gör det inte det så är väl det bara bra eftersom du ändå skall riva det. :D :D :D
Åke
User avatar
Mats Gustafsson
Posts: 766
Joined: 2006-01-26 18:53
Fornamn: Mats
Efternamn: Gustafsson
Location: Göteborg

Re: Annebergskrumeluren Onsdag 2008-08-06 kl. 18:00

Post by Mats Gustafsson »

Tack alla som dök upp onsdagens Annebergskrumelur. En eloge till Hans Ö som körde runt med värkande revben och opererad axel, du är tapper!
Några bra intervalletapper blev det. 1. Snipen - Lindome rondellen 2. Lindome - Anneberg. Sedan blev det lite spridda "skurar" med tempot. Återsamling vid Lindome och sedan en "bergsetapp" med slingrande vägar genom Åbro/Balltorp. Lars-Inge och jag körde på trötta ben hem på Säröbanan när stilpolisen slog till igen. Det avslöjades, efter en punktering att jag hade plastskydden kvar på ventilerna på mina däck. Allvarlig stilbrytning med töntvarning, enligt Lars-Inge. Inte nog med detta utan vi blev omkörda av Mattias Reck och döm om vår förvåning när vi noterade att han körde med plastskärm på bakhjulet. Lars-Inge var nu närmast i upplösningstillstånd över hur grova stilbrytningar som kan tillåtas. (Jag tror minsann att Lars-Inge blivit klubbens egen Anders Adamson).
Ha det bra!
/ Mats G.
Roald Karlsson
Posts: 160
Joined: 2006-01-31 19:15
Location: Roald Karlsson

Re: Annebergskrumeluren Onsdag 2008-08-06 kl. 18:00

Post by Roald Karlsson »

[quote="Åke Johansson"][quote="Roald Karlsson"]Tyvärr hinner jag troligen inte idag då jag håller på att riva kök och väggar hemma./Roald[/quote]
Jo, men köket står väl kvar i morgon, och gör det inte det så är väl det bara bra eftersom du ändå skall riva det. :D :D :D[/quote]

Du hade rätt Åke! Vaknade i morse och köket & väggarna var borta. Hade jag vetat det hade jag dykt upp på träningen!

/Roald
Post Reply